טיפול חניכיים – גם אם לא כואב

רבים סובלים מדלקת חניכיים והם לא ממש מודעים לדבר. כדאי להכיר את התסמינים של הדלקת ולטפל בה לפני שהיא תחריף. אז מה זה דלקת חניכיים ואיך נזהה אותה?

חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה סובל מדלקת חניכיים ולא תמיד הם יודעים מהדבר. דלקות החניכיים במצבן ההתחלתי לא מריצים אותם אל רופא השיניים ולעיתים הדלקת רק מחריפה בהיעדר הטיפול הנכון. אז מה הם הסימנים לדלקת חניכיים?

דלקת חניכיים (לא) נעים להכיר…

דלקת חניכיים זהו מצב דלקתי המתפתח ברקמת החניכיים. על פי רוב היא נגרמת כתוצאה מהיגיינת פה ירודה. השלב ההתחלתי של דלקת חניכיים אינה מלווה בכאב כאשר התסמין הראשוני זהו דימום המופיע בעת צחצוח שיניים. אז יש כאלה הסוברים כי הדימום נגרם בעקבות צחצוח אגרסיבי מידי ועל כן הם מורידים את רמת הצחצוח או גרוע יותר מפסיקים בכלל לצחצח את השיניים. הם לא יודעים כי בזה הם מזיקים לעצמם ומחריפים את הדלקת עוד יותר.

ד"ר – החניכיים מדממות!

אז הדבר הנכון אותו אנחנו צריכים לעשות כאשר אנחנו מגלים דימום בעת צחצוח שיניים זה פשוט לפנות אל רופא השיניים על מנת שהוא יאבחן האם אכן מדובר בדלקת חניכיים. בהתאם לאבחנה יתאים הרופא את הטיפול הנכון. חשוב לזכור כי הדימום בחניכיים לא יכול להיגרם בעקבות הצחצוח ואם זה קורה כנראה שישנה בעיה המחייבת פנייה אל רופא השיניים.

מה גרם לדימום?

רופא השיניים שיבדוק את הסיבה לדימום יגלה על פי רוב כמות אבנית גדולה ורובד מכובד של חיידקים שהתפתח בעקבות זה. התופעה הזו של האבנית עם החיידקים נובעת מצחצוח שלא נעשה מספיק טוב או משימוש במברשת שיניים שאינה יעילה דיה ובמקרים מסוימים המצב ידרוש צילום סטטוס בכדי לאבחן את חומרתה של מחלת החניכיים שהנזקים שלה הם מצטברים ועלולים להיות בלתי הפיכים.

הטיפול הנכון בחניכיים:

אנחנו מצדנו יכולים לסייע מאוד על הגנת החניכיים באמצעות צחצוח שיניים נכון והחלפת המברשת אחת לחודשיים. חשוב להקפיד גם על ניקוי יסודי בין השיניים באמצעות חוט דנטלי.

חשוב לבקר אחת לשנה אצל השיננית או הרופא שיניים בכדי להסיר את האבנית שהצטברה כי היא תורמת פעילה להתפתחות של דלקת חניכיים ודימומים.

חשוב לדעת!

מחלת חניכיים עלולה להיות מלווה בנסיגת חניכיים כולל ספיגת עצם שאלו הם תופעות בלתי הפיכות ומסיבה זו חשוב לאבחן את המחלה ולטפל בה בהקדם האפשרי.

ד"ר ארנון אמיר הוא רופא השיניים המומלץ ביותר באזור חיפה. מדובר ברופא מנוסה, רופא וותיק מוכר ובעל שם. מרפאת שיניים נותנת מענה משך 24 שעות ביממה בכל בעיית שיניים או חניכיים שמתעוררת.

אז אם גם אתם הבחנתם בדם המתלווה לצחצוח השיניים מהרו ופנו אל הרופא. אל תזניחו. הדלקת עלולה להחריף ולגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים.

אז פנו אל ד"ר ארנון ותיהנו מחניכיים ושיניים בריאות.

לייעוץ וקביעת תור חייגו 052-6404985